måndag 9 februari 2015

Äntligen träning igen!

Efter att hundarna spenderat några dagar i Karlstad, och jag varit på semester i Trysil så var det en vecka sedan vi tränade. Trots halsont och feberkänsla kunde jag inte motstå att ta ett pass med båda vovvarna i solnedgången efter jobbet.

Tyra var minst sagt sugen på träning, och det räckte att jag ställde mig på gräsmattan så studsade hon in i fotposition. Vi startade med ett fotgående där jag testade av svängar, halter samt både språng -och långsam marsch. Jag är superduper nöjd med min sessa, vilket kanske märks när vi busar efteråt. Hon gör så väldigt många saker riktigt bra :)
 
 
Vi körde även ett pass med apportering samt ett med rutan. Idag hände det mycket i vår rutan-träning, vilket var välkommet. Riktigt skönt att se att hon nu börjar ta in vart konerna står. Ett skönt kvitto på att jag hittat ett sätt som Tyra förstår mer, och nu ska vi försöka få in ett kort pass helst nästan varje dag. Hittills har det blivit max 1-2 pass i veckan, och i det här läget så räcker inte det.
Charlie fick sig ett pass med slalomingångar. Han var riktigt taggad idag och det märks att träningen gett resultat. Idag var slalomet mellan hinder nr 3-4 i kombinationen vi körde, vilket gör det svårare än om han "bara" behöver ta ett hinder och sedan fokusera på ingången. Ju fler hopp han får göra, ju mer går han upp i aktivitet, och vi alla vet ju att det är svårare att använda huvudet ju mer fart som finns i benen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!