söndag 1 februari 2015

Veckan som gått

Under veckan som gått har vi tränat på rätt bra faktiskt. Förra söndagen hyrde vi den lilla hallen på Göteborgs Hundarena en timme på kvällen. Tyra fick träna på rutan, fotgående och fjärr och det gick bra. Dock tycker jag inte om den här hallen alls, då mattan gör ont i mina hundars tassar, vilket gör att farten totalt försvinner. Det roligaste var dock att Daniel var med och han skötte träningen av Charlie. Tänk om den lille welshen kunde vara helt tyst, för han är verkligen riktigt duktig!
I tisdags körde vi agility hemma i trädgården. Byggde en kombination till Charlie som visade sig vara riktigt svår, där det var lite konstiga linjer och väldigt svår slalomingång. Men det blev riktigt bra träning! Tyra fick också köra och eftersom hon nu fått OK i rumpan efter röntgen så har vi höjt upp hindren. Hon får mer och mer sug framåt för varje träningspass, vilket är kul.

I torsdags åkte vi till GMBK för lite träning. Charlie tränade på balansen och vi påbörjade vårt nya projekt som är 2 på, 2 av. Det gick sjukt mycket över förväntan, jag var beredd på att det skulle bli ganska tungt att lära in det, men första passet visade i alla fall att det borde gå. Han gjorde det klockrent på min vänstra sida, då klarade han det till och med när han tog hela balansen och jag fortsatte springa, men på höger sida var det lite trixigare och där får vi fortsätta jobba nära ett tag.
Tyra och jag fick sedan sällskap av Eva-Britt, och vi körde lydnad. Tyra fick tre pass där vi körde fotgående med vanlig kommendering och sedan med extra störning. Pass två blev rutan och pass tre blev lite apportering och fjärr. Hon avslutade med en FANTASTISK fjärr på 6 meter! Hon var taggad passet igenom, men när det inte var hennes tur låg hon och vilade vid sidan av planen - hon somnade till och med en stund. Att träna lydnad med henne är ett sådant lyckopiller, jag kunde knappt somna på kvällen :)

Förutom denna träning har hundarna tränat kondition i veckan. Husse tränar ju inför Göteborgsvarvet, vilket innebär att det gör hundarna med. Idag fick de dock springa med mig då vi startade denna söndag med en löprunda ute i snön. Här ute är inte allt plogat, så det blir lite extra träning när man får springa i snön. Söndagen kommer dock också bjuda på lite träning, då jag och Tyra snart ska åka och möta Eva-Britt och hennes gyllenpälsar för lite apporteringsträning i skogen. Ska bli sååå kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!