söndag 22 februari 2015

Utställning - prinsessa i vänstervarv

Idag har vi sprungit vänstervarv då GRK Göteborg ordnade en utställning inomhus. Grundtanken var främst att få till bra miljöträning, då man aldrig kan få för mycket av den varan. Min tanke när jag anmälde var dock absolut att hinna träna lite innan också, men ska jag vara ärlig så glömde jag bort det. Insåg det i torsdags, och då fanns det inte någon ledig stund kvar inför själva utställningen. Tur dock att Tyra har ett superminne och kom ihåg att man ska stå stilla när jag håller händerna på ett visst sätt, vilket hon lärde sig i maj förra året :)

Vi fick sällskap av Tyras uppfödare Hanna  och det var skönt att få lite stöttning innan vi skulle in i ringen. Vi deltog i Juniorklassen (tikar över 12 månader, men ej 18 månader) och var först ut. Tyra skötte sig ypperligt. Stod helt stilla, lät domaren klämma utan att bry sig ett dugg och sprang fint vid min sida.

Det hela slutade med ANDRAplacering och kritik som jag är jätte nöjd med! Den första raden löd "en trevlig och alert tik i ringen som visas mycket trevligt".
En rolig dag med fint resultat, trevligt sällskap, grym miljöträning och en sessa som gång på gång visar vilken härlig hund hon är!

3 kommentarer:

  1. STORT grattis. Det var jättekul att ses <3

    SvaraRadera
  2. Där passar du bäst, vi gick ju kurs tillsammans på Nya Varvet, hundträning verkade du så konstig med som att du har en maskin.Men den här hunden verkade trivas med dig i ringen.
    Grattis.
    // Anna F

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej.
      Jag har aldrig gått kurs på Nya Varvet.
      Lägg av nu Jannike.

      Radera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!