torsdag 22 mars 2012

Årets första onsdagsträning

Igår var vi klubben för att få träna med störning. Och snacka om att vi fick det :) Jag har aldrig varit med om så många på klubben på samma gång innan.

Började med linförigheten och gud vad nöjd jag är med min lille! Självklart stötte jag på patrull då han tyckte vissa störningar var svåra, MEN vi jobbade oss igenom dom. Han går så fint när han fokuserar och sedan kommer det små stunder då han bara MÅSTE titta åt ett annat håll och då tappar vi såklart. Men nu tog det inte 5 min innan han var med igen - som förra säsongen - utan bara någon sekund så kunde vi fortsätta gå med fint fokus igen.

Körde alla moment i ettan och det var inga problem. Så vi la mest fokus på att helt enkelt orka hålla FOKUS! Det ska bli ännu bättre, men det var riktigt kul att se vilka framsteg vi gjort på den här fronten. Igår gick vi bland annat nära en aussie samt en rottweiler som kampade med sina ägare, gick ca 3 meter ifrån, och han fixar det utan blicksläpp. För ett år sedan hade vi inte varit i närheten av detta. Sedan är jag såpass petig att jag vill ha ett fritt följ utan koncentrations-missar, så vi får träna vidare.


Platsliggningen missade vi tyvärr då den inte är förrän efter klockan sju och jag ville hem och se Färjestad vinna över HV71 - jäklar vilken grym match det va! - så jag la en egen plats istället :) Hade kunnat vara med på platsen med skott men avstod då jag inte vill skapa någon osäkerhet, vi behöver ju inte kunna plats med skott ändå. Charlie är inte skotträdd, men han tittar till när skotten kommer, och jag är glad att jag hoppade över det. På våran egna platsliggning tog jag hjälp av tjejen med aussien som busade och kampade med sin vovve mellan 2-5 meter från Charlie. Han lyfte hakan en gång och tittade på mig som om "menar du verkligen allvar nu?" och genom att visa att det var så det var tänkt, körde han helt på min linje och hakan låg fint kvar i backen.

Avslutade med några vändor slalom och nu längtar vi massor till måndag och kursstart!

2 kommentarer:

  1. Jag får bokstavligt talat PYTTESKINN när jag läser detta. Tänk vad långt ni kommit, på så kort tid. Är så stolt över er :)

    SvaraRadera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!