söndag 18 mars 2012

Förlovningen

Det var någon gång i januari som Daniel frågade om jag ville förlova mig med honom. Svaret var självklart JA och vi började planera för både ringar och när vi skulle berätta för våra familjer. Vi bestämde oss snabbt för att det var ju perfekt att förlova sig i Trysil när båda våra familjer var samlade!

Ringarna har varit inköpta sedan drygt en månad tillbaka och det har varit svårt att hålla HELT tyst om detta kan jag lova! När det närmade sig Trysil-resan ordnade vi så att båda familjerna var beredda på taco-kväll tillsammans torsdagen den 15/3 - det datumet stod ju redan i ringarna! - och vi hade tur då ingen motsatte sig vårat förslag.

I torsdags satt vi alla samlade och åt och då smög jag och Daniel på oss ringarna lite snyggt med händerna under bordet. Sedan tog det ca 45 min innan Eva blir alldeles stel och utbrister:
- NEJ, nu ser jag någonting här. Vad fan har ni gjort? Har ni förlovat er??!!

Det blev 5 sekunder av total tystnad och sedan brakade det loss ordentligt. Alla skrek rätt ut, det kramades, tårar rann... Jag kommer inte riktigt ihåg vad som hände för jag blev så sjukt chockad när alla skrek så!! :) Men LYCKA och KÄRLEK är nog två bra ord för att sammanfatta det hela.

Kvällen gick helt klart i kärlekens tecken och lyckan var verkligen total! Kan även meddela att lyckoruset fortfarande sitter i kroppen.


Jag har hittat den BÄSTA killen som finns. Han är det bästa jag har - och Charlie såklart - och jag riktigt längtar efter framtiden tillsammans med Daniel! 

Tusen tack för alla hälsningar från alla håll och kanter. Är så kul att så många gläds med oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!