lördag 31 mars 2012

Förstapris OCH klassvinst!

Idag har vi varit på Orust BK och tävlat lydnad klass 1. Första tävlingen för säsongen. När jag kom dit var jag nära på att direkt vända och åka hem, dom hade INTE informerat om att tävlingen skulle gå i ridhus. Jag och Charlie har tränat EN gång i ridhus och det var för ca 2 år sedan. Men jag samlade mig och tänkte att det är bara och köra. Hörde Roses ord i mitt huvud: hjälp hunden om det behövs.

Vid lottningen drog vi startnr 2. Perfekt för jag vill alltid starta bland dom första, hinner bli så nervös annars. Nu var jag dock så nervös jag redan kunde bli, knäna bara skakade på mig. MEN jag lyckades hitta en bra känsla, inte helt rätt känsla, men en bra bit på väg. Och det den lille skötte sig med BRAVUR!

Trots mycket folk på läktaren som applåderade mellan varje moment, något vi heller aldrig varit med, tappade han inte fokus alls. Han lyssnade på allt jag sa och han hade skit kul :) Han genomförde tävlingen på ett sätt jag bara drömt om!

Jag har ingen film för jag var där själv, men här kommer poängen med domarens kommentar.

Platsliggning
10

Tandvisning
9, reser sig

Linförighet
9, en stor sväng

Läggande
9, förare saktar in något

Inkallning
10

Ställande
9, något steg

Apportering
8,5 , tvekan vid gripande

Hopp över hinder
10

Helhetsintryck
9

Totalt: 187,5 POÄNG OCH KLASSVINST!


Tårarna bara rann när jag fick veta poängen. Jag är så sjukt stolt över oss!!! Jag grät hela vägen hem i bilen :) Det är så jäkla skönt att äntligen ha lyckats, och det med besked!

Jag är så tacksam för att jag fått möjligheten att träna för Rose. Innan jag träffade henne hade jag givit upp. Hon var min sista utväg för att få ordning på våra problem, och snacka om att hon fixade det. Nu ska vi fortsätta på denna vägen och förhoppningsvis lyckas vi ta två förstapris till i ettan så vi får vårat LP.

Idag blir Charlie behandlad som den kunglighet han i grund och botten är :) Men som Rose påpekade, imorgon är det tillbaka till bootcamp!! Men ikväll ska jag helt klart suga på denna karamellen ordentligt. 



19 kommentarer:

  1. SÅ BRAAAAAAAAA !

    SvaraRadera
  2. Fy va duktig du va, betygen talar för sig, vad hände på apporten, trodde den var säkrad? Ja ja skit i det! Sträck på dig och krama om Prinsen, ni gjorde det! Nu är det bara två kvar, för hur svårt var det så!? Champagne ikväll eller somnar du typ nu!? Grattis igen! Rose

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag kämpade på morgonen och torr gick programmet utan hund, precis som man gjorde innan hästtävling, och då hade jag en plan att hela tiden gå efter inne på banan om hur jag skulle vara känslomässigt.I

      Jadu han var lite skeptisk mot apporten och tog den lite segt! Konstigt?!?

      Nu kämpar vi vidare mot LP!

      Radera
  3. Jäklar i lådan vad grymma poäng! Ni ÄR verkligen jätteduktiga, bara att fortsätta på samma melodi så klarar ni allt!
    Therese O FLaxen

    SvaraRadera
  4. Vad roligt!!! Grattis och bra jobbat!!
    Jag och Smilla ska göra ett intagningprov till agilityn som vi ska gå på... Dem vill se att vi kan jobba tillsammans trots att det är lösa hundar i närheten. Det gör mig sjukt nervös för det var det som var jobbigt förra gången.. jag var inte tillräckligt intressant när det var så många taggade hundar i närheten. /Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack :)

      Ni kommer fixa intagningsprovet galant ska du se!

      Radera
  5. Fan jag sitter ju här och lipar! Kan inte nog säga hur stolt och glad jag är för eran skull. Ni är så grymma och "sky´s the limit".

    Grattisgrattisgrattis <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :)
      Är så himla skönt att äntligen få till det och lyckas med det jag kämpat så med!
      Längtar hur mkt som helst till träningen i maj!
      Kram

      Radera
  6. Åååå va duktiga ni är, STORT Grattis till er!!!

    SvaraRadera
  7. ac.sundberg@hotmail.com31 mars 2012 kl. 21:40

    Bra gjort tycker vi på Öa.
    Kram
    Ann-Cathrine, Rolf och Ivar

    SvaraRadera
  8. Grattis tjejen! Det är ni verkligen värda! :)

    Kram

    SvaraRadera
  9. Jäklar vilka snygga poäng! Vad duktiga ni är! Stort grattis, om än lite sent ;)

    Flerfotavanner.blogg.se

    SvaraRadera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!