onsdag 28 mars 2012

Två dagars hundträning i Stockholm!

Nu är vi hemma igen efter våran roadtrip till 08-landet. Dagarna har spenderats på RM´s Hundcenter hos Rose. Jag och Charlie har fått så lärorika och grymma träningspass av denna wonder woman inom hundvärlden. Eller om vi ska vara ärliga, JAG har blivit tränad för om bara jag gör rätt saker med rätt känsla så blir allt rätt.
Vi har kört flera pass där Rose har coachat mig i hur jag ska agera och med vilken känsla. Träningen har gått jätte bra och jag har fått med mig massor av nya kunskaper. Rose har filmat mig hela tiden så efter träningen har vi tittat på det på datorn för att jag verkligen ska förstå vad jag gör och hur jag ska tänka.



Jag tänker inte gå igenom varenda detalj för det är så mycket bra grejer jag har lärt mig. Som ni förstår är jag super duper nöjd. Nu gäller det att jobba på sig själv framöver för att bli den bästa hundföraren jag kan bli.

Charlie har skött sig super och det är grymt att se hur han förändras och FOKUSERAR när matte hittar rätt känsla. Han blir som en annan hund, en stressfri vovve som bara älskar sin matte och vill vara exakt där hon är hela tiden.

Är så inspirerad nu och det ska bli sjukt kul att träna framöver!

Sedan måste jag bara berätta om hur dagiset på Hundcentret fungerar för att ni ska förstå vilken kunskap denna kvinna har! Jag var HELT i chock då jag klev in i hundstallet och trodde det var tomt. Döm om min förvåning när jag får veta att där inne fanns ca 50 st hundar!!! Inte en enda vovve skällde, ingen var stressad. Utan alla låg lungt och fint i sina boxar och vilade. Inte ens när jag som främmande person klev in brydde sig vovvarna. När tjejerna sedan går på promenad går dom med ca 12 hundar var, och då har dom alla koppel i EN hand. Inte en hund drar i kopplet utan det är ordning och reda och hundarna rastas en i taget i den lediga handen. Jag var så sjukt impad att jag var tvungen att stanna och GLO varje gång dom gick förbi! Här kämpar man med en vovve, och dom hanterar 12 st åt gången sprättlätt. Impad var ordet!

2 kommentarer:

  1. Jag är såååå avis och ser verkligen fram emot maj, när Rose OCH Jeanette kommer ner. Vill oxå :)

    SvaraRadera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!