lördag 27 oktober 2012

Änggårdsberget

Hade nästan panik mitt på dagen då jag efter vårat lydnadspass kände att jag måste ut i SKOGEN. Vi har haft svårt att hitta mysiga skogsstigar där inte resten av stan promenerar. Visst det finns, men då får man åka typ 40 min med bil, och det är inte alltid man har lust med det.

Idag kom jag dock på att i vintras var vi ju i Mölndal och gick med welshklubben, i ett naturreservat som heter Änggårdsberget. Så dit åkte vår lilla familj idag och snacka om att ha hittat ett favoritställe. Hur stort som helst och med massvis av stigar åt alla håll och kanter, och bara dryga 10 minuter hemifrån med bilen. Vi började med att fika lite uppe på en kulle i solen och sedan promenerade vi.

Charlie fick riktiga GRISRYCK flera gånger om och finns det nåt sötare än en hysteriskt glad liten som studsar runt på spikraka ben? Vi höll på att vika oss dubbla när han gjorde sina race. Man kan kalla honom tokig, men ett bättre ord är nog lycklig!


Skogen var helt fantastisk och ÄNTLIGEN har jag hittat en perfekt skog att spåra i. Nu måste vi komma igång med det igen, hunden älskar det ju. Det blev en lång promenad idag då vi gick vilse och inte kunde hitta tillbaka till bilen, men eftersom solen sken så var det ju bara skönt :) 

3 kommentarer:

  1. Där är det verkligen jättefint! Vi hänger gärna med och spårar om ni vill ha sällskap någon gång :)

    SvaraRadera
  2. Om du vill ha fler tips på skog så har jag en väninna som bor i kungälv, hon bor i skogen...det heter så. Maila Jenny Thulin på min vänlista på fejjan, så har hon säkert tonvis med tips...och hon är bustrevlig :O).

    SvaraRadera
  3. Tar 15 min från stan ska sägas....

    SvaraRadera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!