söndag 7 oktober 2012

Harmoni

Har haft ett underbart och kort lydnadspass med min lille på eftermiddagen. Fullkomlig HARMONI från min sida, och självklart då samma från min fyrbente kompis. Vi fortsatte med samma saker som förra passet dvs fotgående, ruta, apportering och fjärr. Rutan var grym idag! Nu börjar han förstå konceptet med att vara i mitten av de fyra konerna - tror vilan har gjort underverk. Idag fungerade det klockrent från alla avstånd och alla olika håll. Banden håller jag mig borta från ett tag till, så att vi inte hamnar tillbaka till att rutan betyder "ställ dig i mitten av banden" igen. Förhoppningsvis blir han så inkörd på konerna tillslut att det inte spelar någon roll om banden syns eller inte.

Nu siktar vi på samma harmoni på kommande träningspass, och jag måste säga att jag i efterhand är så glad över att jag knäcktes. Jag höll på att köra oss i botten på grund av min perfectionism. Men nu är vi verkligen tillbaka på banan igen! Egentligen har inte mycket förändrats, Charlie har fortfarande samma grymma intensitet och han är fortfarande så jävla rolig att träna. Men hans frustration är som bortblåst. Den skapades naturligtvis av min perfectionism, och när jag släppt den så kommer harmonin som ett brev på posten. Jag är så tacksam för att just Charlie blev min, för han har lärt mig så mycket i livet. Han får mig att slappna av och han får mig att växa. Häftigt. Häftigt som fan! 

1 kommentar:

  1. Ser fram emot att träffa dig i helgen, ska bli så skoj! har anmält min flattetik till två tävlingar nu, ser verkligen fram emot helgen!!!

    SvaraRadera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!