fredag 26 september 2014

Tyra - några procent katt, och nu även tiger

Idag har jag varit arg på Tyra för första gången sedan hon kom till oss för dryga 10 månader sedan. Var ute med hundarna när jag kom hem från jobbet och vi får möte av en gubbe och hans lilla hund. Tyra går på min högra sida, och Charlie på min vänstra. Den mötande lilla hunden uppförde sig väl inte exemplariskt precis, utan ställer sig stel som en pinne, bröstar upp sig, stirrar ut Charlie och gör utfall emot oss. Men i min värld så spelar det ingen roll, mina hundar får inte uppföra sig otrevligt för det.

Charlie bryr sig inte alls och allt går fint, så vi ska bara passera. Men se där, då vaknade tigern i Tyra. Hon flyger ut framför mig mot den mötande hunden och börjar skälla?!?!

Inte okej någonstans och det blev vårt första utvecklingssamtal där och då. Gubben med hunden blev stressad och ville gå, men jag sa åt han att stå still med motivationen att det var bra träning för mina hundar - och gubben var iallafall lydig och stod kvar. Tur för mig att Charlie beslöt sig för att fortsatt uppföra sig, så jag kunde lägga all energi på Tyra.

Hon for runt som en toka och hade först ingen lust att alls lyssna på matte, men otur - eller tur! - för henne att hennes matte är extremt envis, så det blev ordning på torpet tillslut!
Vi visste ju att hon har ett par procent av katt i sig - eftersom att hon spinner när man gosar med henne - men att det också fanns några procent tiger, det va nått nytt :)

1 kommentar:

  1. Hahaha. Kan se den paffa gubben framför mig, när han lydigt sår kvar :D.

    SvaraRadera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!