torsdag 13 september 2012

Horsewear har levererat sitt bästa täcke i hundformat, kan inte bli bättre!

Jag har under en tid letat efter ett svettäcke till hund. Har fått svaret att en hund svettas ju inte, så det behövs inte. Dumma människor! Jag är från hästvärlden och där finns det täcken i det oändliga, med massvis av olika funktioner för tycke och smak. Inom hundvärlden är det dock annorlunda och utbudet är väldigt litet, iallafall om man vill ha riktigt bra grejer.

Till hästarna köpte jag - eller mamma och pappa - ALLTID märket Horsewear. Helt enkelt för att det var överlägset bäst! Det var visserligen det dyraste märket, men man fick verkligen valuta för pengarna. När jag letat efter ett svettäcke till Charlie ett tag så var det någonting långt inom mig som sa att Horseware även tillverkat några hundtäcken. Ni kan tro att jag blev helt överlycklig när det visade sig att jag hade rätt!

Jag blev sedan om möjligt ännu gladare när jag insåg att de gjort sina urgrymma svettäcken även till hundar. Precis vad jag letade efter och jag klickade hem ett omgående. Och vad ska jag nu med ett svettäcke till, när min hund inte kan svettas? Jo, detta täcket har funktionen att man kan lägga det på en blöt päls och fukten leds bort. Jag har en hund som är en riktig fryslort, och det speciellt om han är blöt. I vinter kommer vi fortsätta simträna en gång i veckan, vilket innebär att Charlie kommer komma ut i kylan direkt efter att ha varit i duschen. Inte alls optimalt för musklerna efter träning och inget jag vill utsätta honom för. Därför vill jag ha ett täcke som passar perfekt att lägga på en blöt päls, så att värmen bibehålls men fukten leds bort. Sedan är det ju perfekt när man är på klubben och det blir väntan i bilen för min lille.
Täcket har lika grym passform som hästtäckena och det räknade jag med. Horsewear vet vad dom sysslar med! Det klassiska i hästvärlden är ju att täcket ska vara i tyska färger, men vi körde på färgen Navy istället. Täcket är beställt från Strömsbergs Gård och kostade en knapp femhundring att få hem i brevlådan.

Ett grymt tips för alla som tränar hund även under vintern!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!