torsdag 20 september 2012

Trogna stamkunder

Denna vecka har vigts åt fysträning. för den lille. Vi har löptränat och Charlie har fått hårdare konditionsträning med cykeln/inlines. Igår skyndade jag mig hem från jobbet för att hinna löpträna innan det var dags för ett besök på Sannegårdens Djurklinik. 

Vi är deras trognaste stamkunder - undrar om det är bra eller dåligt?! -, men jag är så glad över att ha en underbar veterinär bara 100 meter bort. Igår var det dags för den årliga vaccinationen och sedan lite besiktning av vovven, eftersom vi ändå var där! Det blev en tömning av analsäckarna - som var sprängfyllda - och det märktes att det gjorde gott åt den lille. Inga andra fel hittades, och det känns bra. Det blev massvis med godis och Charlie verkade riktigt nöjd efter besöket.
Vi har gjort oräkneliga besök hos veterinär Anna, men som hon sa igår, jag har ju aldrig varit där i onödan. Så trots att jag aldrig tvekar på att ringa veterinären, så gör jag det faktiskt inte i onödan. Charlie har ju drabbats av en hel del saker under sitt fina liv. Eller vad sägs om tiotalet öroninflammationer, huggormsbett i nosen, lunginflammation till följd av kennelhosta från dagis, bruten svans med amputation pga kallbrand, svamp i tassarna, inflammation i violkörteln... Tur han har en matte som gör allt för honom :)

Idag har han "bara" fått tre timmars promenerande, men eftersom han blev vaccinerad igår, så vill jag inte köra igång flåset på honom. Nu ska vi äta lite kvällsmat och bara mysa tills läggdags!

1 kommentar:

  1. Stammis hos veterinären, vet vi precis hur det känns, att vara. Snart kan jag öppna egen praktik ;)

    SvaraRadera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!