måndag 10 september 2012

Resultat av simträningen

Idag fick Charlie ett paket på posten, det var från mormor och morfar - dvs mina föräldrar! En pipsvans och en påse godis var skickat i födelsedagspresent. Men det är väl även helt normalt att en hund får post, adresserad till honom själv?! Är man speciell, så är man :) Charlie tackar så mycket och blev väldigt nöjd. Dock trodde han länge att det var inbakat gift i godiset, men tillslut förmådde han sig att smaka på en!
När paketöppningen var färdig åkte vi iväg till Kungliga Hundar för veckans simträning. Han simmade helt fantastiskt fint idag, och det märks STOR skillnad på hans teknik, jämfört med första gången. Idag höll han uppe rumpan hela passet och den största skillnaden syns i de thigta svängarna, där han numera bara svischar runt - åt båda hållen!! Idag fick han köra 30 min i sträck UTAN vila. Och jag tycker nästan han är oförskämd, som inte ens är andfådd när han kommer upp ur poolen efter det passet. Jag kör så hårt jag kan med honom och i mina ögon ser det verkligen ut som att han tar i rejält. Men då detta tydligen inte ger honom värst mycket konditionsmässigt, försöker jag träna på smidighet och kroppskontroll istället, och där har han gjort stora framsteg. Härligt att se vilken skillnad träningen gör på honom!

Har försökt senaste passen att köra honom i jetstreamen, för att öka tyngden på träningen. Men då jag alltid simtränar själv, så funkar det inte. Jag kan ha på den lite grann när han simmar mot mig, men så fort det blir för mycket så tycker han det är asläskigt och simmar åt sidan. Så det har jag fått lägga ner, så ska Daniel följa med mig någon gång framöver, så ska vi se om vi kan få till lite motströmsträning. Annars så fullkomligt älskar han simträningen, och när han fått gå upp idag och jag bad honom gå ner för rampen så hoppade han i vattnet istället. Det kan man kalla ett mycket bra betyg :)

1 kommentar:

  1. Sv: Tack för grattiset!
    Vilken mysig blogg du har!! Måste se till att kika in ibland!

    SvaraRadera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!