lördag 29 september 2012

Vilken position ska jag välja?

När vi ändå ska börja om, kan vi lika gärna göra det ordentligt. När vi kommer igång kommer det vara med nya tankar, nya känslor, nya mål och framför allt en ny glädje. Och mitt i detta vill jag även ha en ny position i fria följet. Jag har senaste tiden tränat fram en position jag inte vill ha, där Charlie hamnar för långt fram. I början valde jag att inte peta på det, men sedan glömdes det bort och vips så var det grymt befäst.

Han går inte katastrofalt långt fram, men jag känner att om jag inte ändrar på det nu, så finns det en STOR risk att han hamnar riktigt långt fram tillslut. Så när nystarten sätter igång, varför inte börja om?!

Men innan jag börjar måste jag veta VART jag vill ha honom. Jag kan tycka det är svårt att bestämma en position, då Charlie hamnar i höjd med mitt ben - han är inte så hög i manken. Det gör att han aldrig får en stilla punkt att hålla fast vid. En stor hund går ju med huvudet i midjehöjd, medans Charlie hamnar vid mitt lår, som hela tiden rör på sig. Det har gjort det svårt för mig att riktigt bestämma vad som är rätt för oss.

Nu har jag dock hittat två postioner jag väljer mellan. Jag är ganska klar på vart jag vill ha honom. Men jag vill gärna höra vad ni tycker, och då utan att ni hört vad jag tycker :) Den ena positionen är långt bak, där han kommer gå med nosen i höfthöjd på mig (film nr 1). Den andra är att han har bogen precis vid min höft och huvudet kommer fram precis framför mitt lår (film nr 2).




Vilken position tycker DU jag ska köra på?

3 kommentarer:

  1. Jag tycker nummer två. Den känns enklare för Charlie att hålla i halter o.dyl.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker den andra ser bättre ut, det känns som han har enklare att hålla ögonkontakt med dig om han är lite längre fram utan att behöva bry sig om ditt ben om du förstår vad jag menar. Sen tycker jag det ser lite snyggare ut också :)

    SvaraRadera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!