torsdag 24 maj 2012

Böj på knäna!

Dagens träningspass tog vi imorse på delen av träningsplanen som var skuggad. Då värmen inte var total så tidigt, varvade jag att vara i skuggan samt i solen. Började med platsliggningen och vi gjorde ännu mer framsteg idag. Han bjuder på hakan i backen snabbt, han ligger lugnt - svansen är stilla och han slappnar av - och han är tyst. Idag kunde jag lämna på 30 meter och även det fungerade. Nu är vi tillbaka i vår trygga plats när vi är själva, sedan vet jag inte hur det fungerar i grupp. Men det måste fungera enskilt först, innan det kommer fungera i grupp. För min del gäller det att ha rätt energi och framförallt att böja på knäna ;)


Linförigheten idag var grym, han gick nåt så fint så jag får gåshud. Kan inte riktigt fatta att vi fått till ett sånt sjukt fint fotgående :) Sedan körde jag enligt planen, där fokus låg på transporter och att ifrån en transportsträcka sätta sig i fotposition. Körde igenom hela ettan, men varje moment var väldigt kort, för att sedan ha en transport till nästa moment. Under transporten använde jag mig av klickern - den dammades av idag! - och belönade mitt "här" kommando. Belönade även sättandet i fotposition. Det gav en jätte fin effekt och han gjorde allt super snyggt idag.

Inte varje dag man har ett pass utan motgångar. Personligen gillar jag inte sådana pass, men eftersom att tävling väntar imorgon så var ju detta bara ett check-pass och under de passen vill man ju bara titta på att allt fungerar, vilket det idag gjorde!

2 kommentarer:

  1. Det är ju det här med knäna ;). Bra jobbat och erat fotgående är av TOPPKLASS!

    SvaraRadera
  2. Att böja på knäna är överskattat!
    Fan vi måste se till att du, jag, Cissi och Lilla My träffas och tränar i sommar!!! :)

    Kram

    SvaraRadera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!