måndag 21 maj 2012

Weekend i London - del II

Lördagen ägnade vi främst åt shopping. Jag var så sjukt taggad för massvis av shopping, men där fick jag en knäpp på näsan! Hittade i princip ingenting utan handlade några tröjor, som iochförsig kommer vara några riktiga favoriter, men mer än så blev det inte. De som handlade mest var killarna och vi tjejer var rätt avundsjuka. Men hittar man inget snyggt är det inte mycket att göra!

Men även denna dag ägnades åt en hel del turistande så det blev Carnaby Street, China Town och Piccadilly Cirkus!

Vilken tur vi har...

... som har föräldrar som är så bra vänner!

Carnaby Street

Jag och lillebror på shoppingjakt

Piccadilly Cirkus

På kvällen fick vi leta LÄNGE men tillslut hittade vi en restaurang med ett bord nog stort för 7 personer, samt en tv där de sände Champions League finalen. Ännu en mycket trevlig kväll!

Sista dagen, söndagen, började med att vi lämnade väskorna på Victoria Station. Sedan gick vi bort till Buckingham Palace och såg på vaktavlösningen. Jag har alltid lite jobbigt med stora folkmassor där alla knör som idioter, så när alla knör framåt så backar jag. Men jag såg allt bra från min plats också, även om jag var mest intresserad av de 3 polishästar som stod precis bakom mig. När en häst började trampa lite oroligt böjde sig hans ryttarinna sig framåt och pratade lite i hans vänstra öra, gav honom en lugnande klapp och hästen slappande av totalt. LEDARSKAP så det skriker om det, och snyggare än så blir det inte mina vänner och för en nörd som mig var tårarna nära! Just love it.

Hästarna på ingång

Träffade på en ekorre i parken bredvid slottet

Vaktavlösning

Ser ni mig?!

Dags att åka hem

Helgen har varit helt fantastisk och jag är så tacksam över att våra föräldrar har så kul ihop och för att dom tar med oss på såna här underbara upplevelser!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!