onsdag 30 maj 2012

Nu jäklar ska jag komma igång!

Vi har ikväll varit på onsdagsträningen på klubben. Vi tog det rätt lugnt idag och softade mest med alla goa tjejer som var där! Men lite träning blev det där jag pillade lite på positionen i i fotgåendet, samt fick påminna om att man måste jobba trots mycket hundar åt alla håll runt omkring. Körde även lite tvåans hopp, lite fjärr samt drog några repor över balansbommen, gungan och A-hindret. Men som sagt, vi satt mest och softade och det är inte helt fel det heller :)


På promenaden igår peppade Therese mig till att komma igång med löpningen. Hon har tagit på sig ansvaret - eller kanske fått ansvaret :P - för att få denna slappa kropp att komma igång. Mitt mål är att springa 2 gånger i veckan och jag ska verkligen försöka hålla det. Idag när jag kom hem från klubben hade jag så mycket energi kvar i kroppen, så det var ju bara att ösa på. Drog på mig mina fina löparbyxor som jag fick av mamma i julklapp - premiäranvändning idag ;) - och drog på bästa musiken i Iphonen. Och jag sprang faktiskt, på riktigt! Pappas kommentar när han fick reda på att jag sprungit säger väl allt: men har du slage i hövve eller???

Jag är lika chockad jag över att jag gjorde det, men nu finns det ingen återvändo. Jag mår så mycket bättre när jag får tömma kroppen på energi och även om det kommer vara tugnt ibland så måste jag kämpa. Charlie får naturligtvis hänga på och han är en fröjd att springa med.

Charlies löparutrustning

Idag blev det istället först och främst strechning av mig, men även Charlie fick naturligtvis sträcka på musklerna. Snart är det god natt, men innan det ska Charlies ryggmuskler masseras, för där har vi mycket att jobba med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!