tisdag 5 juli 2011

En kväll i en båt ute på Hönö!

Vi åkte igår kväll ut med bästa Hanna & Wiktor till Hönö. Resan dit tog en stund då Göteborg inte valde att visa sig från sin bästa sida - köer, köer, köer - men tillslut anlände färjan till Hönö. Hannas föräldrar har en GIGANTISK segelbåt som dom seglar med kusten och igår låg dom ute vid Hönö.

Vi blev bjuda på mat och vin, och hade en mycket trevlig kväll!

Kapten!

God mat

Provar jollen!

När maten var intagen kläcker Hanna idén: - Daniel, vill du bli upphissad i masten?
Ni som känner min pojkvän vet att Daniel aldrig skulle säga nej till en sådan sak. 5 min senare är han upphissad 21 meter i båtens mast!

"Jag kan se ända till Mariannelund"

Vad gör husse?

Båten uppifrån

Här kan man ju hänga ett tag!

Vi avslutade med en liten promenad längs kajen.

Två fiskare anlände med dagens fångst ;)

Vi lyckades som sista bil komma på färjan tillbaka över till fastlandet, ibland har man tur! Väl hemma igen försökte jag vara vaken länge - är ju ledig idag - men vid elva däckade jag i soffan.
Nu blir det fattiga riddare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!