onsdag 6 juli 2011

En kväll på havet!

Idag har vi fått åka med våra - bästaste - grannar Therese och Daniel ut på havet i deras båt. Permiärtur för oss att få åka från våran egna lilla hamn!

Vår lägenhet från havsläge

När vi åkt i några minuter möter vi Älsvnabben som gjorde enorma vågor. Jag, Daniel o Charlie satt längst fram och alla skrek wiiiieee när vågorna närmade sig. HELA vågen hamnade i båten, det var som att någon hällde ett badkar med vatten över oss där framme!! Tur att vi hade med lite extra kläder så det löste sig - jag var snygg i endast leggings + en kofta!

Sedan körde vi längs kusten och efter ca 30 min hittade vi en fin ö som vi la till vid. Där grillades det korv och alla badade - utom jag som frös som vanligt - och vi avslutade med lite kanelbullar och vindruvor!

Så skönt när solen kom fram mellan molnen!

Daniel flyger i och Charlie är på väg efter

Grabbarna

Charlie flyger i!

Även Therese flyger i - tyvärr flög hon på en sten och slog upp sina knän... och jag som alltid har ett liten första-hjälpen kit med mig när vi gör sånt här (jag har en galen hund) men just idag hade jag glömt den... men med några servetter löste det sig!

Hela gänget vid grillen!

På ön bodde det en massa får! Jag lämnade kvar några kanelbullar till dom så dom fick lite god kvällsmat :)

Innan vi åkte hem så stannade vi till ute på havet och - galningarna - min Daniel och Therese badade igen! Sedan skyndade vi oss hem då det såg ut som att det ösregnade in över Göteborg. Men vi klarade oss utan regn och fick en riktigt fin tur tillbaka in till hamnen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!