torsdag 14 juli 2011

Mission: få vovven trött!

Idag ska min lille vara ensam mycket - gör ont i hjärtat - men det är bara att göra det bästa av situationen. Sååå mitt mission på morgonen var att göra min hund TRÖTT!!! Charlie har nästan hela sitt liv haft en monster kondition, han är som en atlet och hans sjukt starka vilja gör att även om han är trött så ger han sig inte. Sedan vi flyttade till Göteborg har skogspromenaderna blivit betydligt färre vilket har gjort att hans kondition faktiskt har blivit lite sämre - med betoning på lite! Om man jämför honom med andra hundar så har han fortfarande en monster kondition, men om man jämför med honom själv så är det lite sämre...

Och det är faktiskt inget jag gråter över!! Nu är det ju lite lättare att köra slut på både hans huvud och han kropp!

Imorse åkte vi ut till brukshundsklubben där vi fokuserade mest på agility, men jag smög in små, små sekvenser med lydnad. Byggde en ganska svår bana och lyckan när vi klarade hela utan ett fel var total!! När träningen var slut körde jag till Sisjön - andra sidan av sjön jämfört med när vi var där sist - och Charlie fick sig ett redigt simpass också! Behöver jag säga att min hund var nöjd?!



Inte för att han efter två timmars aktiviering är helt slut, men han sover iallafall gott i soffan nu :)
Och lugn, han ska inte vara ensam hela kvällen. Daniel åker från jobbet och aktiverar honom en timma mitt i - allt för världens bästa hund!

Nu snart dags för jobb!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!