tisdag 19 juli 2011

FILM: Dagens hundträning

Ett träningspass på gräsplanen fick bli dagens aktivering efter en ensam dag hemma för den lille. Det var full rulle på planen... Folk och hundar låg och solade, 2 killar spelade boll och naturligtvis massor med barn i lekparken!

Charlie blev störd ett flertal gånger MEN jag var ändå väldigt nöjd med honom. Vissa av störningarna var inte lätta... Som när bollen kommer flygande några meter ifrån oss eller när en unge SÅÅ gärna vill fram och klappa hunden. Inte störningar som finns på en appellplan men desto konstigare saker vi utsätter oss för ju lättare blir de små sakerna.

Idag tränade vi fritt följ, läggande under gång, apportering samt en salig blandning från hans trix-repetoar!
Det jag är mest nöjd med är att trots allt som händer runt omkring är jag inte det minsta orolig att han ska sticka, och det är så JÄDRA GÖTT!!!!

Nu håller vi mest på att klura på vad vi ska gå vidare med. Nästa grej vi ägnar oss åt ska vara något CHARLIE tycker om, inte nåt bara hans matte tycker är kul... vi ska blanda allt, men jag vill satsa på något lite mer. Lutar lite åt att testa viltspår faktiskt :)

Här kommer en liten film från dagens störningsträning!

3 kommentarer:

  1. Vilken skillnad! Snyggt jobbat =)

    SvaraRadera
  2. Ja det går framåt, även om det går långsamt så går det åt rätt håll :)

    SvaraRadera
  3. Viltspår är superkul, kör det så ofta jag kan med min hund. =)

    SvaraRadera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!