lördag 16 juli 2011

Underbar dag på havet med en gnutta dödsångest!

Klockan stod på ringning imorse. En heldag på havet var planerat och det skulle fixas med en rejäl picknick låda - min värsta mardröm är att bli hungrig och att det inte finns någon mat så vi hade med oss alldeles för mycket - så vi ordnade en STOR pastasallad och en massa fika!

Therese - bästaste grannen - hängde på och vi tuffade ut från hamnen strax efter halv elva. Vinden var frisk idag så det var en del vågor. När vi kört en stund lägger Daniel gasen i bott, jag SKRIKER bromsa - det gick fördjävla fort - och helt plötsligt kommer det skit stora vågor. Då Charlie ligger halvt i mitt knä håller jag inte i mig någonting.... det resulterar i att jag flyger HÖGT och landar först på Daniels stol som är framför mig och dimper sedan ner bakom den rätt på golvet, där jag hinner göra ännu en flygtur innan båten stannar... jag skrek AAAAJJJ samtidigt då jag drog i höftkammen nåt så hårt!! Samtidigt som jag skäller på Daniel så skrattar vi hur mycket som helst! Jag flög som en vante och tänk om jag flygit ur båten?!?! Nu har jag en väldigt ömmande höger höft som antagligen kommer vara fint blå imorgon :)

Vi körde långt idag och gick tillslut i land på en ö som hette Tornö. Där hittade vi ett superställe men tyvärr gick det inte att gå iland där så vi fick lägga till på andra sidan viken och sedan gå till superstället :)
Det var som sagt friska - milt uttryckt - vindar idag men lyckades hitta ett ställe där det var riktigt skönt!


En egen liten vik med egen sandstrand!

På vägen hem körde vi inom Donsö, passade på att tanka och cruisade sedan hemmåt. Det blev ett stopp till på vägen då - badgalningarna - Daniel och Therese bara var tvunga att få hoppa i plurret igen :)

Therese schteeeeker!!

Daniel hoppar i!

Påvägen in i hamnen somnade jag, Therese och Charlie i en hög på soldäcket! Man blir trött av havsluft :)
Nu blir ett glas rött på balkongen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!