onsdag 6 juli 2011

Hund med psykbryt....

Efter lunch åkte vi med Viktoria och hennes familj till Sisjön för en lugn och trevlig eftermiddag vid vattnet - det fick vi inte!

Charlie fick psykbryt för att han ville vara precis bredvid Enzo HELA tiden - och det fick han inte, för Enzo tycker det är skit tråkigt - så han grina, grina och grina... Enzo fick bryt för att det kommer änder som han ville jaga - och det fick inte han - och då började även han att grina. Och när Enzo grina fick Charlie panik och började grina ännu mer.... Jävlar vilket liv det var!!! Både jag och Viktoria slet som djur för att få tyst på våra hundar. Jag fick prioritera att Charlie bara skulle ligga stilla då jag avskyr om man måste hålla i dom hela tiden. Det gick men han vart ju inte tyst....

Tillslut gav Viktoria upp och körde hem Enzo. Charlie blev då mycket lungnare men då stressen varit uppe på 120 % gick den inte direkt ner till 0 % på en gång. Så efter en liten stund körde jag med hem för jag var helt slut!

Cornelia aka lilla sjöjungfrun!

Hugo och Charlie leker

Nästa gång drar vi nog utan hundar, eller hur Viktoria?! :) 

1 kommentar:

  1. JA!!! Å NÄSTA GÅN SKA VINET MED OXÅ!!!
    KRM VIKTORIA

    SvaraRadera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!