måndag 25 mars 2013

In i arbetsbubblan

Idag kom Karolina och Hanna till min plan, och vi fick två pass per hund. Vårt första blev naturligtvis det fria följet. Då jag fått jobba över lite på jobbet, så kom jag hem med andan i halsen och vi fick bara slänga oss ut. Ni kan ju gissa hur laddad Charlie blev av det?! Första gången med kommendering med den nya känslan, och VI fixade det! Han var extremt taggad innan vi började, men så fort vi började gå så klev han in i arbetsbubblan. Vet inte hur länge vi gick, men det blev ett kortare på kanske fyra minuter. Inget ljudande, bra koncentration och härlig attityd! Wiiiee!! 
Nästa pass skippade vi tävlingslydnaden och förkovrade oss i världen av uppfostran. Charlie älskar att dra igång stressen, så jag fick hjälp av Freja som fick dra efter sin boll, och jag fick möjlighet att visa Charlie vilken väg han ska välja när stressimpulserna slår till. Det är den här träningen som är allra viktigast, och att få möjlighet att göra det under kontrollerade former är super. Ska se till att varje gång jag träffar mina träningstjejer, så ska en del av träningen fokusera på detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!