måndag 4 mars 2013

Mentalt energikrävande, bra resultat

Äntligen har vi tränat med Träningsgruppen igen! Idag kom alla till "min" gräsplan och det var faktiskt första gången som vi var samlade allihopa. Skönt med lite sällskap, och framför allt behöver man störningsträningen efter all ensamträning under vintern. Idag hade vi två löptikar med också, men det är inget som Charlie märker av alls, så för vår del blir det ingen extra störning. Den mesta störningen är nog Freja - svart labbe - som den lille gärna pussas med. 
Jag var där en liten stund innan tjejerna kom för att ladda ur lite energi ur den lille - försöka går ju iallafall - och vi körde rätt långa vändor med fritt följ enligt eliten. Han höll fin position och en super härlig attityd. Sedan började tjejerna droppa in och Charlie hann med att dra både en och två gånger till anländande hundkompisar, vilket resulterade i två omgångar nackskinnshäng. 

Startade sedan den gemensamma träningen med att Ebba kommenderade mig genom tvåan. Trots överladdningen så gick det riktigt bra. Det enda momentet som inte fungerade fullt ut var apporteringen - skräll - där han satte tassarna på apporten och travade in. Men om det är det enda momentet som fallerar lite, så är det ingen ko på isen. Det blev sedan lite egenträning med olika moment, innan vi avslutade med en gemensam platsliggning. Här låg Charlie LUNGT - = stilla svans  och tyst - och med hakan i backen den mesta av tiden. Wiiiee! 
Charlie var rätt tuff idag och det tar fruktansvärt mycket energi av mig. Det kommer inte naturligt för mig att bli så svart i energierna som krävs, så det är riktigt krävande och energitömmande. Men att ge upp fungerar inte, så det är bara att ge sig in i skiten och lösa konflikten. Sedan är det nog jag som upplever honom mer jävlig än vad omvärlden gör, men det tar jag bara som en bra grej, för det visar mig att jag gör rätt. 

Trots tuffheten i den lille welshkroppen, så fick vi till riktigt bra träning. Jag har kommit såpass långt att han trots detta, är riktigt rolig att träna. Momenten behöver vi inte nöta på längre, utan allt handlar bara om att han inte ska explodera. Lyckas man bara hålla honom på rätt nivå, så ska det inte vara några problem.
Tack till våra fina vänner för toppenträning, och extra tack till Tilda för det goda fikat! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!