onsdag 6 mars 2013

Min energikälla

Idag var en sådan dag då jag bara ville lägga mig och dra täcket över huvudet när jag kom hem från jobbet. Deppad kan man väl uttrycka, milt sagt. Men tack gode gud för min älskade lille. Vi gick ut en sväng på grusplanen här nedanför och det finns ingen större energikälla än denna hund! 

Han är så sjukt rolig att träna med, och idag tränade jag framför allt mig själv, men också honom. Vi tränade på ingångar med apport i munnen, position i fria följet - främst i långsam marsch -, fjärren, inkallningar med fokus på ingång och ruuuuutan. Finns det något roligare moment än rutan? Nä, inte i Charlies värld. Jag börjar le bara jag tänker på det. På spikraka ben sprang han idag för allt vad benen bar till de där fyra konerna! Grym träning att hitta rutan på en mörk plan på 25 meters avstånd, och han fixade det galant. Min träning bestod av att memorera känslan jag hade idag, för den var perfekt. Den känslan måste jag bära mig oavsett vart vi tränar, och med vem. 
Jag är så tacksam och inser vilken lyx det är att ha en EGEN energikälla hemma. Han ser till att fylla på min energi varje dag, och vad skulle jag göra utan honom? 

1 kommentar:

  1. Det är så härligt när man verkligen får den där härliga känslan av hundarna :) vad vore livet utan dem och hundträningen?!

    SvaraRadera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!