söndag 15 maj 2011

En underbar vecka i Turkiet!

Veckan som gått har vi - som ni förstått - spenderat i Turkiet och orten Side. Daniesl båda föräldrar fyller 60 år - 9 maj respektive 2 juli - och för att fira detta BJÖD dom alla oss på en all inclusive resa till Side Mare Hotel Resort.

Veckan har varit helt fantastisk och hotellet var ren LYX! Då det var all inclusive så ingick precis ALLT. En stor frukost buffé - där jag åt ca 5-7 pannkakor varje dag -, lunchbuffé, fikabuffé kl 16 - där jag åt mellan 5-7 pannkakor igen... -, middagsbuffé, glass i mängder,  mellan 11-16 satt en kvinna och gjorde turkiska pannkakor som var som ett tunnt bröd som gräddades på en varm sten med socker och kanel i - självklart minst en per dag -, en vitaminbar där de gjorde drinkar på endast mixade frukter - minst 1 per dag - och sedan öl, vin, drinkar, vatten, dricka.... Ja ni fattar, jag har inte behövt uppleva hunger en enda gång! Det fanns inte bara mängder med mat, den var grymt god också :)

Hotellet hade pooler, vattenrutschbanor, vågmaskin, gym, SPA... ja allt fanns! Förmiddagen spenderades vid poolen och eftermiddagen nere vid havet. Till havet gick det en badbuss varje halvtimme eller så kunde man gå - tog bara 10 min - och där nere hade hotellet en egen del av stranden och även här fanns en restaurang där allt INGICK! Vi trodde inte det var sant när vi kom ner dit första gången :)

Ska försöka berätta om våran vecka utifrån en bråkdel av alla bilder vi tagit... 

Daniel fyllde 25 dagen då vi åkte. Frode överraskade med champange på planet!

Fördrev tiden på flyget med yatzy på Daniels Ipad.

Cornelia och Daniel under vattnet i poolen!

Hugo badar med hotellet i bakgrunden

En av vattenrutshbanorna!

Det stora poolen!

På måndagen fyllde Magnus 60 år! Vi överraskade med hattar, ballonger, blommor och fruktkorg på morgonen!

Magnus med blommorna

Stranden!

En dag fick man äta i hotellets Al a carte-restaurang. Det gjorde vi då Magnus fyllde år. Här är jag med Jonas!

Magnus öppnar paket!

Daniel och jag red kamel.

Bild på hotellet

Här inne blev alla som tokiga :) Butiksägaren var svensk och tog med sig idén om ett Ullared till turkiet :) Dock hade dom bara kläder, men riktigt kul va det!

Inne i Side fanns det mycket antikt att titta på!

Kärlek!

Vårat hotell låg ca 5 km från centrum. Två dagar åkte vi in dit, och då åkte man med minibussar som kostade 8 kr per person.

Vi hade strålande sol alla dagar utom en. Den dagen ösregande det och blixtrade det mest hela dagen. Vi passade på att åka in till Side och gick i affärer.

Jag åt MINST 3 glassar per dag. Här poserar jag tillsammans med glass-mannen!

På torsdagskvällen tryckte vi ihop oss och såg på när Saade gick till final

Viktora hade ordnat med en frågesport som bestod av 60 frågor, en för varje årtal sedan Magnus och Eva föddes. Vi fick svara enskilt på 10 frågor per dag. Karolina vann och vem som kommer sist behöver vi väl inte nämna va?? :)

Jag med en vitamindrink - jordgubbar, apelsin och vattenmelon. Gudomligt gott kan jag lova!

Hela gänget en kväll vid middagen!

Frode i barnpoolen

Magnus och Cornelia softar i poolen

Min snygga svägerska nr 1

 Min snygga svägerska nr 2

Karolina och Viktoria hade med sig ett träningspass som de körde varannan dag. Jag var endast med denna dagen, här står vi i plankan.

Fika-tajm nere vid havet

Viktoria och Hugo vid havet

På hotellet fanns fotografer som tog kort på oss. Här blir jag och Daniel fotade och magnus hinner knäppa en bild!

Daniel och Jonas fick en halvdag under vattnet! Båda älskar att dyka och var mycket nöjda.

Varje dag gjorde städerskorna något roligt med våra täcken. Här var det två svanar med en varsin blomma.

En svan med ros-blad!

Ett stort TACK till Eva och Magnus som ordnade denna underbara resa!!! 

2 kommentarer:

  1. Gud va vi har haft det bra!!! Va bra du skriver och va duktig du är på att få in bra foton!!!
    Pöss på dig!
    kram Vickan

    SvaraRadera
  2. AVIS! Ser hur underbart ut som helst :)

    SvaraRadera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!