onsdag 4 maj 2011

Spår-kåt vovve som inlett en strejk!

Idag har jag haft en ledig dag och den inleddes med att ta fram sommargarderoben, äntligen fick alla sommarklänningar ta plats och alla tjocka jackor är nerpackade! Sedan åkte jag på jakt efter presenter till Daniel, han fyller år på lördag. Det tog ett tag men jag är mycket nöjd med mina inköp!
Lyckades även få med mig en klänning hem! Så som vissa är galna i skor är jag galen i klänningar, jag kan inte motstå :)

När jag var färdig hämtade jag upp Daniel och vi åkte och köpte en ny hundbur. Det blev en MIM-bur och jag är RIKTIGT nöjd med den. Charlie däremot är inte riktigt lika nöjd, denna är lite mindre än den han hade innan. Så han har inlett en strejk och vägrar lägga sig ner i buren. Han brukar annars lägga sig direkt, nu sitter han upp och ser lagom sur ut!.Tok-hund!


Idag har vi även premiär-invigt min nya bok, promenadguiden. Vi beslöt oss för att åka till ett ställe som hete Skändla som ligger mitt på Hisingen. Var rikigt kuperad terräng så man vart alldeles slut i benen men det var ett jätte fint ställe. Fanns mycket historia där och satt skyltar på väldigt många ställen som berättade om vad hänt där för en herrans massa år sedan :) Som avslutning på den långa promenaden fick Charlie gå 3 spår. Han är grymt spår-kåt min vovve och jag har ännu inte hittat en belöning som gör att han verkligen vill plocka upp apporterna. Att få spåra är det bästa han vet :) Idag fick han då inte spåra vidare förrän han plockat upp apporten, belöningen blev alltså att få spåra vidare... får se om det kan funka!

Uppslaget i boken

Welshen - en hund som alltid har näsan på!

Charlie spanar ut över trädtopparna, fridfullt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!