onsdag 18 maj 2011

Jag är problemet - helt enkelt!

Igår kväll rensades som sagt våran garderob. Imorse packade vi bilen full med skit och körde till tippen. När vi kommer fram har dom stängt - jädra otur - och ingen annan tipp hade öppet heller... så nu är bilen fortfarande fullpackad med skit och vi får åka och slänga imorn!

Har nu på kvällen varit iväg på klubbens onsdagsträning. Fokus låg på transporter samt attityd. Vi hade en riktigt bra känsla idag och jag märkte tydligt att den svåraste störningen för Charlie är faktiskt JAG! - stackare tänker ni nog nu :) - men jag ska förklara mig! Om jag spänner mig - det gör jag så fort jag blir det minsta nervös - och då går jag runt som en stel soldat - ser nog inte klok ut... Så fort jag gör det tappar jag Charlie direkt. Jag blir ju väldigt annorlunda och han är väldigt känslig för kroppsspråk och min sinnesstämning. Så idag jobbade jag mycket med mig själv och upplevde en stor skillnad.

Platsliggningen gick också kanon. Blött gräs + 8 nya hundar i 3 min med mig på 15 meter = riktigt svårt. Hakan i backen i kanske bara 30 sek men han ligger stabilt. Han klarar även att någon annan hund går upp, även den bredvid, MEN jag tror inte vi klarar det om någon hund går fram till Charlie. Men det kommer jag heller inte att begära av honom.

Nu blir det soffan resten av kvällen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!