söndag 22 maj 2011

Lydnadsträning SBK Göteborgsavdelningen!

Idag åkte vi ut till Kallebäck och tränade på Göteborgsavdelningens planer. Det var inte det lättaste att hitta dit då vägen var helt avstängd och det stod bara en skylt: Välj alternativ väg. JAHA, vilken då?!?! Men tur att man är född med pappas lokalsinne - tack! - så efter lite tankeverksamhet så kom vi fram.

Målet med dagens träningspass var främst att fortsätta med ingångar på plan. Var förbi ICA på vägen och köpte kattmat och snacka om att det funka!! I nuläget använder jag endast denna dunderbelöning vid just ingångar på planen. Har även lagt till ett tecken - jag klappar honom på vänster sida och säger; nu kör vi - för att tydligt visa att det är dags att börja jobba. Här kommer en snutt på en av våra ingångar och my god vilken skillnad :)



Känslan under hela träningspasset var sådär underbar! Jag filmade allt och jag är i exstas flera gånger för jag är så sjukt glad - låter inte klok! Med fortsatt träning kommer vi nog kunna prestera så här bra även när någon står och tittar, en grym början att det finns där iallafall.

Övrig träning bestod självklart av linförighet, där med externbelöning iform av bacon-ost-tub. Plats träning med omvänt lockande på hakan i backen. Kort träning av ställande, läggande och hopp över hinder. Inkallningen har senaste tiden fått väldigt dåligt tempo så det har vi fokuserat mycket på. Idag gjorde jag 3 stycken med fartbelöning på de första två och den sista blev en tävlingsmässig som jag tycker är skit snygg.
Ps. Kolla in hans glädjeskutt när han får sin boll-belöning, finns inget sötare! Ds.



Kvällen har vi ägnat åt massa mys, tacopaj och gamla avsnitt av Så Ska Det Låta! Något tråkigt är dock att den lille har fått öroninflammation... Han har haft det så många gånger så jag kommer inte ihåg längre, så jag har medicin hemma. Så nu blir det örontvätt och medicin x2 varje dag.

1 kommentar:

  1. Va duktiga ni är - det ser ut som Charlie tycker det är väldigt roligt! Gött!
    Mamma

    SvaraRadera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!