tisdag 17 maj 2011

"Riktigt kasst"

Igår var jag och Charlie på tävlingslydnads-kursen. Började med platsliggning där jag bad att få lägga mellan 2 nya hundar vilket löstes fort. Charlie låg i mitten i en grupp på 8 hundar med de nya på varsin sida. Han låg säkert men hade inte hakan i backen mer än halva tiden.
Sedan var upplägget att köra 2 moment i en kedja. Jag skulle börja med apport och sedan hoppet. Förbereder vid sidan av planen med externbelöning och ska precis gå in. Säger fot och börjar gå, Charlie stoppar nosen i backen och sitter sedan och klapprar tänder... 2 tikar på kursen löpte och han hamna mitt på en fläck!

Han var grymt splittrad MEN vi lyckades genomföra alla moment och tillslut släppte han tik-tankarna helt. Kursen avslutades dock tråkigt för min del. Sista stationen var med linförighet och läggande och där med en instruktör jag faktiskt inte tycker om. Fick direkt höra att våran linförighet inte håller samt att vårat läggande "är riktigt kasst" - för att vara ordagrannt. Här slutade jag lyssna och sket fullständigt i vad som mer kom ur den munnen.

Avslutade men ännu en platsliggning som även denna gick väldigt bra. Kan även säga att linförigheten samt läggandet inte alls är kasst, inte enligt mig iallafall :)

Idag har det jobbats och när Daniel kom hem från jobbet hade han med sig en blombukett :)
Nu ska vi rensa den lilla garderoben i hallen. Den ser ut som ett bombnedslag och jag ser INTE fram emot att gå igenom all skit som finns där inne, men längtar efter den tillfredställda känslan när all skit är borta :)

Over and out!

3 kommentarer:

  1. Tack vännen!! :) vilken härlig semester ni ser ut å haft! Hoppas allt är bra annars! Sdet är så kul att läsa om er hundträning! Kramar

    SvaraRadera
  2. Idiot! Man säger väl inte så till någon.
    I D I O T!

    SvaraRadera
  3. Oj vad var det för jubelidiot som sa sådant på en kurs! Finns något som kallas pedagogik och känsla för hur man lägger fram saker. Du gjorde helt rätt i som ignorerar vad denne sa, ni kan och det är din känsla som är viktigast!! Kör järnet ni är duktiga!! Kram

    SvaraRadera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!