måndag 30 maj 2011

Hem och iväg igen!

Charlie har varit tillbaka på dagis idag men ska inte tillbaka förän nästa vecka. Han är inte där så värst mycket, typ max 2 dagar i veckan, men vi skulle inte klara oss utan det just de dagarna :) Blev kvar lite på jobbet och det tar ca en timme för mig att ta mig från jobbet, till dagis och sedan hem - i rusningstrafik.... Har käkat fastfood - snabbmakaroner med ketchup - och ska snart iväg igen.

Ikväll är det återigen dags för lydnadskurs. Jag och Charlie kommer närmsta tiden inte jobba med moment alls utan endast på relation. Han anstränger sig inte det minsta för att få MITT beröm och där har vi vårat stora problem. Mitt beröm och jag måste bli mer värd i min hunds ögon. En jobbig fakta att inse men jag har funderat på det under en längre tid och det finns ingen återvädo. Nu ska jag ta tag i det på riktigt för innan detta är löst kommer vi inte komma längre, oavsett hur mycket moment vi nöter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!