söndag 1 maj 2011

SM i olydnad!

Igår kväll - mellan förätt och varmrätt - ville jag ha Daniels hjälp med lite kommendering. Jag hade en genomtänkt plan där del 1 bestod av linförighet, läggande samt uppställning inför inkallning och del 2 av inkallning, ställande och apportering.

Eftersom att vi alltid tränar ensamma så är de här tillfällena när Daniel kan kommendera oss guld värda för mig. Han vet inte riktigt när man ska säga vissa saker, men det gör inget alls :)

Extern belöningen börjar fungera och Charlie har en mycket större vilja till att jobba. Han tycker det är riktigt skoj och uthålligheten har blivit mycket bättre! Vi fick även perfekt störning iform av en annan hund där Charlie blev rejält störd. Vi jobbade oss igenom det och mer såna här situationer behövs!

Daniel döpte snällt denna tävling till SM i olydnad... ;)
Här kommer en film på allt vi gjorde i denna lilla tävling! Håll till godo, och kommentarer eller tankar är mycket välkomna!

2 kommentarer:

  1. Tycker det ser otroligt bra ut (men jag är ju förstås partisk). Ett extra plus till dig som jobbar med honom tills han löser sin låsning. Det där är ett förstapris, med bra placering!

    Hälsa TL att han är grym på sitt jobb!

    SvaraRadera
  2. Åå det ser jättefint ut! Vilken fin attityd han har :) Det är det viktigaste, sen är resten bara att han får erfarenhet. Silver är likadan! :) Hihi, jag skrattade gott åt likheten mellan din tävlingsledare och den som brukar vara min (Fredrik).. haha, men dom är snälla som ställer upp :) Jag tror på er och ni kommer inte ha några som helst problem på tävling så duktigt som ni tävlingstränar :D Kram Anna & Silver!

    SvaraRadera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!