söndag 13 juli 2014

Hundar på båtsemester

Vi har tillbringat fyra dagar på havet i våran båt. Helt fantastiska dagar med strålande sol, härligt sällskap och kärlek i överflöd. Vi började resan med att gå till Skärhamn där vi sov första natten, andra natten blev i naturhamn vid Vasholmarna och tredje natten sov vi på Käringön.

Det var vår första båtsemester och således även hundarnas första. De har uppfört sig exemplariskt och jag tror de haft lika kul som vi. Att bo på några kvadratmeter tillsammans gick hur bra som helst och det är kul att se hur snabbt de anpassar sig till nya miljöer. De har gått på vingliga underlag, på bryggor med massor av folk, varit på olika restauranger, sovit i vår lilla båt som gungat hela natten, sovit på ställen med massivs av ljud, fått bli rastade på ställen där hundar vanligtvis inte skulle vilja utföra sina behov, badat, fått hur MYCKET uppmärksamhet från allmänheten som helst och de har hanterat allt med viftande svansar och härlig attityd.

Härliga vyer 
På plats i Skärhamn
Vår sovplats i Skärhamn
Charlie och Daniel tog en tupplur på båtens badbrygga
Hundarna gillar att åka båt, men när det går stora vågor blir Charlie åkskjuk så då får han sitta i mitt knä, annars är favvoplatsen soldäcket. 
Andra nattens sovplats i naturhamn på Vasholmarna
Egen hage!
Ganska najs vy, till och med för en prinsessa :) 
Underbar kväll
Inga ord behövs! 
Dags att gå till kojs
Helgens höjdpunkt när husse ramlade i vattnet när vi skulle lägga till och flytvästen löste ut. Jag har aldrig i mitt liv skrattat så mycket. Att han hade publik i massor av båtar runt om gjorde inte saken mindre rolig :) 

För oss människor gungar omvärlden fortfarande och jag önskar jag kunde fråga hundarna om de upplever samma sak! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!