tisdag 8 juli 2014

Privatlektion agility

Idag tog vi en sväng med båten - tog en paus i hundhusbygget - och då vi blev överraskade av ett sjujädra oväder - hagel och massvis med blixtrar - så blev vi fast ute på havet ett par timmar mer än beräknat. Det gjorde att vi kom hem fem minuter innan vi var tvungna att åka mot Kungsbacka för privatlektion i agility för Elin. Min plan var att hundarna skulle få sova en stund innan, eftersom de simmat i ca 2 timmar medan solen fortfarande sken.

Det var två rätt trötta hundar - inte konstigt - jag fick träna med, men det gick väldigt bra ändå. Charlie och jag fortsätter träna på att försöka thigta till våra svängar så gott det går. Jag är mest nöjd med att vi satte banan felfritt på andra försöket! Idag fick Elin filma mig för att jag ska kunna se vad jag gör - jag är lite trög på den fronten annars - och det blev lite bättre efter det, men jag får fortsätta jobba på att visa tidigare vad jag vill att han ska göra här näst.



Tyra fick två pass och under det första tränade vi på framförbyte. Vi fick inte riktigt till det, då hon efter några gånger sprang vid sidan av hinder mm. Så vi gjorde det lättare och hon fick springa rakt fram. Sedan fick hon under pass nr 2 köra mer "sug framåt på hinder" och då hade vi även låga bommar. Där var hon helt super bra! Hon sög framåt och tog hinder ut ifrån mig, och jag fick in både jakkosväng och blindbyte :) Filmen är från framförbytena där vi inte riktigt får till det fullt ut, men hon har som vanligt underbar attityd!



Tyra däckade när vi klev innanför dörren och har fortfarande inte vaknat. Imorgon får båda välförtjänt vilodag!

1 kommentar:

  1. Vilken underbar och intressant blogg du har! Den är helt klart värd att länkas till :D

    SvaraRadera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!