tisdag 29 juli 2014

Störningsträning DELUXE!

Genom att våga utmana och att våga göra fel, så kommer framstegen ganska snabbt. Jag är inte rädd för att något blir fel när vi tränar, tvärtom, för mig innebär det att jag får en chans att visa min hund vad det var jag ville och förståelsen ökar markant.

Tyra har fått prova på störningsträning, och varför inte gå all-in?! Den här träningen är verkligen den allra roligaste. Det är så här lydnadsträning ska vara. Galen, inspirerande och alldeles underbar! 

Är man 10 månader och får prova på detta för första gången så undrar man nog först om matte blivit galen. Men väldigt snabbt fattade Tyra grejen och hon tyckte det var så KUL och hon fokuserade verkligen för att utföra sin uppgift oavsett vad jag höll på med för tokigt. 

Slutet på filmen är verkligen min favorit, när hon bara inte orkar hålla sig utan fullkomligt kastar sig över mig och pussas. Hon är bäst min lillsessa 



Lydnad när den är som bäst! 

6 kommentarer:

  1. Sjukt snyggt jobbat! Ni kommer att bli kanon!!💖💖💖💕

    SvaraRadera
  2. Grymma lilla hund! Tänk vilken nytta du haft av allt slit med Challe. Nu kan du skörda det du sått <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis. Är så glad för allt han lärt mig!

      Radera
  3. Måste vara rätt kul att bo granne med dig :-) :D
    //Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja de får se ett och annat :)

      Radera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!