onsdag 1 februari 2012

Doggy SPA!

Idag har jag trots det iskalla vädret utomhus fixat ordentligt med den lilles päls. Han brukar alltid lukta så gott men senaste dagarna tycker jag nästan han har luktat lite urin... Inte ett dugg gott med andra ord!

Ägnade två timmar åt att trimma och fixa med pälsen. Öronen plockades och hela underredet på vovven har fixats med effileringssaxen. Tyvärr är min effileringssax inte den bästa, en sån där billig ni vet. Så jag har en fin blåsa på mitt högra pekfinger. Min vanliga sax är en riktigt bra en, men jag måste även lägga lite extra pengar på en effilerare då det helt klart är värt det.

Någon som har ett tips på en bra effileringssax???

När klippning och plockning var färdigt så var det dags för ett bad. Inte det bästa den lille vet men han gör inget motstånd. Efter duschen gör han den obligatoriska "gnugga öronen mot mattan" och sedan däckar han på sin favoritkudde i soffan. Idag blev han dock lite störd då jag blåste honom halvtorr med hårblåsen först - verkligen inte en favorit - men annars fryser han som en dåre i flera timmar.

Åh vad han njuter

Obligatoriska sömnen efter duschen

Väldoftande welsh!

Det är en liten stund kvar innan den lille är helt torr så vi håller oss inne en stund till, annars blir det väl istappar i pälsen. Och det tror jag inte min lilla fryslort skulle uppskatta! 

Vi lagar mat istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!