fredag 24 februari 2012

Lycka är att ha en glädjespridare!

Jag gillar mitt jobb. Jag vet att jag har valt rätt yrke. MEN idag när jag åkte från jobbet - med en timmes övertid en fredag em - undrade jag om alla har det så här efter ett arbetspass. Att man är så trött att tårarna är nära, att man har så mycket att göra att man inte hinner äta på dagarna, att man knappt hittar hem från jobbet för att hjärnan inte orkar fungera längre, att man inte gått på toaletten på hela dagen - helt enkelt för att man inte hinner -, att ögonen är sprängröda, att man varit helt andfådd hela dagen för man hållt så högt tempo, att man mår illa för man är så slutkörd....

Och när jag tänker efter så är jag säkert inte ensam. Merparten av alla därute har det säkert så här på jobbet. Ibland blir man bara så trött att man faktiskt tycker lite synd om sig själv :) Så hela bilturen hem ägnade jag mig åt att tycka riktigt synd om mig själv!

MEN när jag öppnar dörren till lägenheten och möts av min glädjespridare så glömmer jag bort allt det där och istället känner jag bara lycka och får massor av energi! Vad skulle jag göra utan min lille hjälte?


Trevlig fredag på er alla där ute, och hoppas ni också har en riktig
glädjespridare i erat liv som får er att känna lycka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!