söndag 5 februari 2012

Måste-komma-igenom-för-att-komma-framåt pass

Hann köra ett lydnadspass precis innan solen gick ner. Daniel följde med ut en liten stund och filmade början av passet. Idag fick vi verkligen slita för att få fram någonting bra. Det kändes ofokuserat. MEN när jag nu precis tittat på filmen så ser det bra ut... Konstigt?!

Just nu känner jag att vi står och väger mellan att ta ett steg tillbaka eller ta ett stort kliv framåt. Men jag tror på min träningsfilosofi och jag vet att jag måste bara kämpa mig över den här puckeln vi nu stött på. Mina krav höjs varje vecka och såna krav jag har nu har vi inte varit i närheten av innan.

Har nu kollat på filmerna flera gånger om och det bästa med passet var att han inte fjantade runt - som annars kan vara en specialité för min lille - utan han jobbade. Sedan hade han problem med vissa störningar och jag ser att det är orsaken till att jag tycker han är ofokuserad. Han orkar koncentrera sig i max 30 sek sedan måste han snabbt kolla åt ett annat håll - ca 1-2 sek - och sedan är han tillbaka med mig.


Jag kommer fortsätta träna på samma sätt för om jag tänker efter så var ju koncentrationen på ca 5 sek med kanske 10 sekunder till att titta på annat tidigare. Så då har vi ju gått framåt avsevärt. Så min träning har ju tydligen fungerat och nu gäller det bara att hänga i och ta oss över berget som står ivägen framför oss.

Gud vad bra det är att bli filmad ibland!

4 kommentarer:

  1. Ni är så otroligt duktiga. Tvivla ALDRIG på det!

    SvaraRadera
  2. Hallå!
    Sätt upp bra bilden på kylskåpet och tvivla inte på dig själv! Tips åk ut på en tävling, titta, hämta inspiration och åk hem för att konstatera -"Hur svårt kan det vara!"

    Kram Rose

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tips Rose! Det ska jag göra.
      Kram

      Radera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!