måndag 29 december 2014

4 timmar i skogen

Idag har vi spenderat dagen i den härliga snön som kommit i vår fina natur. Vi har gått en bit av Bohusleden någonstans i Kungälv. Vi var ute i ca 4 timmar, och då hann vi även med att göra upp en eld och grilla lite korv.

Jag inledde det hela med att efter bara 100 meters vandring trampa ner med vänster fot i en djup håla full med vatten, så jag blev klassblöt! Men efter att ha gått en stund så vande jag mig vid plaskandet i skon, så jag tänkte inte mer på det.
Hundarna har fått springa och springa och springa och springa och springa...!! Tyra har gått lös hela rundan, och my gad vad den hunden har kondition. Jag visste att hon är bra tränad, men jag trodde hon skulle mattas av mot slutet iallafall. Hon fick fortfarande ryck efter fyra timmar i skogen, då hon pulsat i snön hela vägen. Charlie fick gå lite mer i koppel, men fick även han springa rätt mycket! Jag och Daniel känner oss rätt möra i hela kroppen nu på kvällen, så jag kan tänka mig att även hundarna kommer känna av träningsvärk imorn.
Vi tvåbenta njöt mycket av dagens äventyr, men jag vågar nog påstå att hundarna var snäppet ännu nöjdare :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!