tisdag 30 december 2014

RUTAN - hitta konerna så finner du leksaken

Har kört några pass där vi inkluderat träning av rutan, där träningen i sig varit lyckad, men jag har fått känslan av att den inte gett det jag önskat. Idag hade jag möjlighet att få hjälp av husse och det visade sig att jag hade rätt. Husse hjälpte till med att lägga ut leksaken när Tyra inte såg, och hon kopplade inte ihop "rutan" med koner och att där finns leksak. Eftersom det är jag som lagt ut leksaken tidigare, så har hon ju såklart sett det. "Rutan" har därmed fått innebörden "spring och hämta leksaken jag lagt rakt framför nosen på dig". Ingen större skada skedd, eller ingen skada alls skedd, utan bara en bra insikt att jag bara kan träna rutan när hon inte ser leksaken läggas ut.
Idag började vi med några skick så att hon fattade grejjen, sedan skickade vi från olika håll och nu märktes det att hon började förstå det som jag tänkt mig. Leksaken låg gömd varje gång, så hon var tvungen att springa fram till rutan för att se den. Hon fick sitta vid min sida tills hon fäste blicken framåt mot rutan, då fick hon kommando och hon sprang rätt ut varje gång. Nu får vi se till att utnyttja husse lite mer framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!