lördag 6 december 2014

Fjärrskiften - det ena bra, det andra dåligt

Idag bad jag Daniel filma när vi tränade fjärrskitet stå-ligg. Vi har inte gjort många pass på detta ännu, men jag tycker skiftet från ligg --> stå är jätte fint. Det var idag tredje gången vi tränade på att hon ska ha låsta bakben, och här är jag extra nöjd med våran grundträning då jag enkelt kan förklara för henne när hon gör fel, vilket gör att hon förstod det här med låsta bakben rätt fort.

Jag har varit nöjd med skiftet åt andra hållet - allstå stå --> ligg - men såg idag på filmen att det ska jag ju inte alls va! Jag har bara sett att hon fäller sig fint bakåt och varit nöjd med det - även om jag sett att hon rört på bakbenen -, men man ser ju tydligt på filmen att samtidigt som hon gör det så flyttar hon bakben nästan 10 cm framåt...! Inte alls så som vi vill ha det framöver! Så nu får jag tänka till så att jag kan visa henne hur jag vill att hon ska göra med kroppen även åt andra hållet.


 
Tänk vad bra det att få träningen filmad ur en annan vinkel. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!