fredag 26 december 2014

Hon gör allt på samma gång

Lydnadsträningen med Tyra är inne i en liten speciell fas just nu. Ni vet när man i vissa moment lämnar inlärningsfasen och nu börjar ställa lite högre krav, där är vi nu. Det är kul, men samtidigt en rejäl utmaning. Tyra tycker träningen är fantastiskt rolig, och hon har en ambition om att göra väldigt många saker, på så kort tid som möjligt.

Igår kväll var vi ute på gatan utanför mina föräldrars hus och tränade lydnad i tio minusgrader. Tyra gav som vanligt allt och lite till! Fotgåendet är jag super nöjd med, och så även tvåans fjärr på 2,5 meter. När jag ökade avståndet ytterligare lyfte rumpan på uppsättandet, så där nöter vi vidare. Vi tränar mycket ordförståelse på sitt/ligg/stanna och det börjar bli riktigt bra. Det är en ganska svår grej när hunden är snabb i både tanke och ben.
Satsar alltid 100%

Passets höjdpunkt var lätt när vi ska göra fjärrskiftet ligg --> stå. Tyra ligger alltså ner, jag ger henne ståkommando varpå hon ger mig ett stå MED hakan i backen samtidigt. Synd man inte hade mobilen i fickan, för det hade varit en tydlig bild av hur Tyra är att träna just nu. Hon vill göra ALLT på samma gång :)

1 kommentar:

  1. Hahaha! Det är inte svårt att förstå var hon fått sina gener ifrån :D

    SvaraRadera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!