onsdag 24 augusti 2011

Charlie gjorde succé på agilityplanen!

Idag var det - äntligen - dags för start med agilitykursen. Vi har ju gått en nybörjarkurs i Oskarström men det är ju hela ett år sedan nu.... Kursen vi går är på Hundakademin i Lindome - min hemmaklubb GMBK har tyvärr inga kurser.

När jag kom till kusren stressade Charlie igång - pep, skall och nerverna utanpå kroppen - men en STOR skillnad är att det inte berör mig längre. Förr blev jag också stressad och tyckte hans beteende var pinsamt. Så är det inte längre och mitt fokus var bara på att han skulle sitta där jag sagt och resten sket jag i.

Sedan hände nåt. Jag har idag fått uppleva något med min hund som jag tidigare aldrig upplevt. Han var så sjukt taggad MEN samtidigt totalt fokuserad på mig. När han taggar till så här brukar han vara överallt... nu var energin perfekt riktad. Han var så grym idag så jag kan inte förklara hur jäkla häftigt det var!

Instruktören tyckte att vi - trots att vi bara gått nybörjarkurs - egentligen bättre skulle platsa i den svåraste gruppen, men den går samtidigt som vår lydnadskurs så vi går kvar här och försvårar övningarna lite för min lille.

Jag är alldeles tossig här hemma för jag har aldrig upplevt nåt så häftigt tidigare! Tränade lite lydnad emellanåt och jag kan verkligen säga att min hund KAN bara han vill, för han glänste även där idag.

Nu har jag och Charlie delat på en pizza. Det känns som vi har vunnit högsta pris i någon viktig tävling idag, tårarna har runnit och glädjeruset är totalt! Attans vad häftigt det är träna hund :)

Stjärnan him self!

Nu vet vi att energin tillsammans noggrannhet finns i min hund och nu gäller det att lyckas plocka fram det fler gånger för då kommer vi nå våra mål, det är jag säker på!

4 kommentarer:

  1. Du har upptäckt agilityn som konstform! inte konstigt att man är fullständigt helfast.. så många gånger mina tårar har trillat över min fantastiska hund, och över känslan man får när man är som ett med hunden och dansar fram över banan <3

    (själv nyss hemkommen efter ett otroligt lyckat kurstillfälle :) )

    SvaraRadera
  2. Han är duktig och DU är duktig, tillsammans är ni otroliga :

    SvaraRadera
  3. Linda jag fick gåshud av att läsa ditt inlägg! Sträck på dig och va stolt över dig själv! Du är fantastisk duktig och det är såå inspirerande att följa din träning! :)) kramar till er!

    SvaraRadera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!