måndag 15 augusti 2011

FILM: Slalom-ingångar

Om drygt en vecka ska vi börja en agilitykurs. Så nu har vi tagit upp träningen med agilityn igen och det är riktigt kul. Charlie har en super fin slalom redan, men då endast med mig på hans högra sida (precis som det är i lydnaden). Men jag vill att han ska kunna ta slalomen oavsett vilken sida jag är på, eller egentligen ska han vara helt oberoende av vart jag befinner mig.

För att gå en godkänd slalom måste hunden gå till höger om den första pinnen, och det är lite trixit att lära in. Kommer vi från klockan 3 sätter Charlie ingågen perfekt men längre än så har vi inte kommit. SÅ idag tog jag tag i detta. Har bestämt mig för att kör med 2x2 metoden och idag var första passet.

Började med ingångar från ca kl 4-5 och avancerade sedan till kl 6. Är super nöjd med honom idag och nästa pass ska vi förflytta oss längre åt kl 7-8 och förhoppningsvis har jag snart en hund som FÖRSTÅR hur jag vill att han ska ta en slalomingång :)

1 kommentar:

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!