lördag 27 augusti 2011

FILM - Genomkörare av klass 1

Idag gick vi ut i regnet - läs ösregnet - för att leka tävling. Om 3 veckor ska vi ju faktiskt tävla igen... Idag var min tanke att köra igenom hela ettan och se vart det brister. Det ger oss egentligen inte så mycket träningsmässigt, men eftersom vi tränat så lite under en lång period nu så kände jag att vi var tvungna att kolla av läget.
Daniel var snäll och agerade tävlingsledare - samtidigt som han skötte filmkamera och paraply - så det är lite rörigt ibland :)



Utvärderingen av genomköraren lyder:
Linförigheten - grymt! Så bra har han aldrig gått. Jag tycker det är ursnyyggt.
Läggandet - bra. Sätter sig upp på TL kommando.
Inkallning - grym stadga, bra fart, slarvig ingång
Ställandet - ställer sig bra, flyttar 2 tassar.
Apportering - tar apporten för tidigt, håller jätte fint!!

Körde läggandet, ställandet samt apporteringen igen efteråt och då uppdelat med ett moment i taget. Då funkade det jätte fint utan dessa små missar.

Träningen framöver ligger nu på kedjning. Här ska kedjas helvilt OCH jag ska vara benhård och bryta vid missar och börja om helt från början. Under 3 korta 5-minuters pass inne i vardagsrummet har jag brytit honom i starterna om han tappat kontakten det minsta. Om man kollar alla starter på filmen så gör han dem perfekt.

Dags att sluta imponeras så mycket av min vovve och kräva lite mer, men det är SVÅRT! :)

3 kommentarer:

  1. Tja Charlie! Attans kul att du tittade in hos mig! Där är alla välkomna! Nu har matten och jag kollat din film och vi är superimpade av dig! Du har ju värsta fokus på det du gör! Med svansvift dessutom! Sån var jag också förr, men nu har jag tappat lusten på tävling så vi har en period utan såna, vi bara tränar roliga grejer i stället så lusten ska komma tillbaka! Lycka till på nästa tävling, Charlie!

    SvaraRadera
  2. Snyggt! Han släpper störningarna riktigt bra nu :)

    SvaraRadera
  3. Fin blogg. :) Tycker det ser riktigt snyggt ut!

    SvaraRadera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!