fredag 5 augusti 2011

Skogstur!

Hela dagen har ägnats åt att leta resor på internet... Mina ögon är snart alldeles fyrkantiga efter att ha suttit vid datorn alldeles för länge! Från början lutade det åt Turkiet och staden Alanya, men nu har vi nästan bestämt oss för Egypten istället :)

När Daniel kom hem från jobbet tog jag med mina två killar ut i skogen. Fråga mig inte vart vi va för det vet vi inte, men någonstans åt Lindome-hållet iallafall :) Vi började med att lägga två spår åt den lille och sedan strosade vi runt i skogen i väntan på att spåren skulle gotta till sig. Naturligtvis var vi på svampjakt och vi hittade lite mer den här gången iallafall! Skogen var INTE lätt att gå i till en början men när vi kämpat oss svettiga så fick vi en riktigt fin tur.

Tillbaka vid bilen förberedde vi oss för spårning. Tyvärr gick det inte alls bra idag och anledningen till det satt inte i hunden. Jag har läst tankar på andra bloggar om att man inte ska spåra i sele föräns hunden verkligen kan spåra. Så jag tänkte att nu ska vi spåra i halsband med linan under magen. Charlie vart total förvirrad och fattade ingenting. Han stördes som fan av linan och kunde inte koncentrera sig utan började istället vittra i luften, någonting han ALDRIG gör annars. Tyvärr hade vi inte ens selen med oss... Jag bröt mitt spår efter första apporten medans Daniel gick hela sitt. Nästa gång kör vi som vanligt - varför skulle jag ändra något som gått så bra??? - för min hund KAN ju faktiskt spåra rikigt bra :)

När vi var klara var vi alla helt slut - det är så sjukt kvavt här idag - så vi åkte till Sisjön för att Charlie skulle få bada. Han hoppade i direkt och njöt. Efter bara någon minut flög Daniel efter och det var nära att även jag tog mig ett dopp men eftersom att inga badkläder var med - Daniel körde inga kläder-style - så fegade jag ur ;)

Hemma igen sattes grillen igång och jag gjorde en sås på de kantareller och karl-johan svampar som vi hittat. Är inne på mitt tredje glas rosé och njuter ordentligt! Jobbar resten av helgen så det här är enda ledigheten jag har.

Trevlig helg på er!

1 kommentar:

  1. Oroa dig inte för spåret. Han är ju grym i sele, så fortsätt med det :)

    SvaraRadera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!