onsdag 31 augusti 2011

Jag hänger inte med!

Nyss hemkomna från veckans agilitykurs. Charlie klarade alla övningar med bravur och vi fick mycket beröm.

Fick börja med att visa upp våran target-träning som vi ska fortsätta med en vecka till innan jag introducerar den på hinder. Idag fick vi bland annat träna på framförbyten. Det gick hur bra som helst MEN jag blir alldeles snurrig!! För att hinna med Charlie måste jag springa allt jag kan - spring för livet - och när man då gör ett framförbyte så blir det snurrigt i mitt huvud :)

I lydnaden är det Charlie som sätter gränserna men i agilityn är det definitivt jag! Vi går på kurs för att matte ska lära sig att hinna med och att SAMTIDIGT kunna springa allt hon kan, peka med rätt arm och säga rätt saker - och inte krocka med något hinder!!

Fortsatte även träna på "fram". Han tar utan problem 4 hinder på rad framåt på det kommandot utan att jag följer med. Så idag ökade vi svårighetsgraden och satte hindrena på en zick-zack linje, men det fixade han också utan problem. Han har ett sånt gött hinder sug!

Som sagt, det är jag som behöver träning :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!