tisdag 13 september 2011

Bilen satt i stolpen...

För några veckor sedan gjorde jag bort mig... Vi har ju ena bilen i garaget och det är sjukt trångt där nere - till mitt försvar - och våran plats är längst in. Och för att man överhuvudtaget ska få in bilen där måste man backa.

Jag missbedömde läget - ganska rejält - och helt plötsligt satt bilen fastkilad i stolpen... Jag körde snabbt framåt och tänkte direkt "ja men det kan ju inte ha blivit något" - eeehh what???
Klart det blev nåt. Rejäla repor och en bucka på höger flanken. Då kom min andra - eminenta - tanke " jag säger till Daniel att någon körde på mig". Ibland blir man förvånad över sig själv alltså.

Jag sa allt att jag hade klantat mig - ringde dock pappa först och sökte lite stöd innan jag ringde Daniel - vilket inte hade behövts då Daniel inte brydde sig alls. Idag lämnade jag in bilen som ska lagas och bli som ny igen. Fick en hyrbil - en opel - och jag var sjukt nervös när jag skulle backa in den bredvid stoplen imorse, men det gick fint :)

Hyrbil på fint avstånd från stolen (dock lite nära väggen kanske???!!!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!