torsdag 8 september 2011

Tassarnas Trim

Charlie har idag varit inlämnad på Tassarnas Trim i Långedrag. Vi försökte oss ju på att trimma honom själv för ett tag sedan - inom welsh-världen snackas det mycket om att man ska trimma SJÄLV - så det skulle vi ju så klart klara... men det blev ju skit fult!

Så idag hade vi en tid på detta nya ställe och det var riktigt bra. Vi blev väl bemötta direkt vi kom dit och tjejen som skulle ta hand om Charlie tog god tid på sig för att förstå hur jag ville ha det.

Charlie tyckte väl inte detta var så där jätte roligt... När jag skulle gå fullkomligt skrek han - inget vanligt hundljud kan jag lova - men jag fick bara fortsätta gå för att dom skulle få honom att röra sig i någon annan riktning än efter mig!

Efter drygt två timmar fick jag hämta honom och han hade skött sig exemplariskt! Och han var super fin :) Precis så som jag ville ha det - kort men inte rakat. Han hade även en liten grön rosett i halsbandet - tydligen något alla hundar fick när dom var där! - och massvis med godbitar och kel från personalen innan vi gick!


Fin va?! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!